سوال دارید؟

09147071720

آدرس ما

اردبیل

آشنایی با سیب زمینی قرمز

دسته بندی محصولات

کرج

info@artapotato.com

09147071720

شنبه تا چهار شنبه 8 تا 16

آشنایی با سیب زمینی قرمز
46
1402-07-19
بازرگانی آرتا

آشنایی با سیب زمینی قرمز را در این مقاله مورد بررسی قرار می دهیم. سیب زمینی قرمز، یکی از سیب زمینی‌هایی است که به سیب زمینی شیرین معروف است. سیب زمینی از دیرباز تا به الان یکی از مواد اولیه مهم در تهیه وعده‌های غذایی بوده است. سیب زمینی انواع مختلفی دارد که یکی از آن‌ها سیب زمینی قرمز است. رنگ پوسته این سیب زمینی برعکس سیب زمینی‌های معمولی قرمز است. این سیب زمینی بومی آمریکای مرکزی و آمریکای جنوبی است. امروزه این سیب زمینی در سراسر جهان کشت می‌شود. در کشور ایران، این سیب زمینی در استان سیستان و بلوچستان کشت شده است.

قصد داریم در ادامه مقاله شما را با این سیب زمینی و تمامی خصوصیات آن آشنا کنیم.

معرفی سیب زمینی قرمز

امروزه با ماشینی شدن زندگی‌ها، بیماری‌ها پیشرفت چشمگیری داشته است. یکی از راه‌های جلوگیری از مبتلا شدن به این بیماری‌ها، شناخت کامل طبعیت و آشنایی با خواص گیاهان و میوه‌ هاست. یکی از این گیاهان، سیب زمینی قرمز است. این سیب زمینی نسبت به مابقی سیب زمینی‌ها طعم شیرین‌تری دارد. برگ این گیاه خوردنی است و می‌توان به عنوان سبزی از آن استفاده کرد. درون این سیب زمینی، حالت خامه‌ای و نرم دارد. البته حالت ظاهری آن کاملا سفت و خشک است و دارای یک رایحه منحصر به فرد است، این رایحه در زمان پخت بیشتر حس می‌شود.

سیب زمینی شیرین، از دسته صیفی جاتی است که در سراسر جهان محبوب است. به گفته متخصصان تغذیه، حتما این سیب زمینی را در برنامه غذایی خود جای دهید. از این محصول در پخت کیک، سوپ، سالاد استفاده می‌شود و طعم لذیذ و دل چسبی به این غذا‌ها می‌دهد. روش پخت آن به صورت آبپز است و بهتر است با پوست مصرف شود.

معرفی سیب زمینی قرمز

ویژگی های سیب زمینی قرمز

با پیشرفت تکنولوژی، آگاهی مردم درباره‌ی اهمیت به سلامتی و چگونگی حفظ آن افزایش یافته است. تغذیه سالم، یکی از روش‌هایی است که به سلامتی بدن کمک خواهد کرد. سبزیجات یکی از مواد غذایی سالم برای بدن است و این محصولات خواص زیادی برای بدن دارند. بهتر است حتما به صورت روزانه در برنامه غذایی خود گنجانده شوند. سیب زمینی قرمز یکی از این سبزیجات است.

یکی از موادی که به صورت روزانه باید مصرف شود، فیبر است. این سیب زمینی حاوی فیبر زیادی است، به طوری که یک سیب زمینی قرمز بزرگ، حاوی ۵.۴ گرم فیبر است. این سیب زمینی دارای کربوهیدارات بسیار زیادی است، به همین دلیل به راحتی قابل هضم است و برای دستگاه گوارش بسیار مفید است.

سیب زمینی از دسته سبزیجاتی است، که التهاب داخلی و خارجی بدن را به طور چشمگیری کاهش می‌دهد. این سیب زمینی را می‌توان به عنوان میان وعده و تنقلات استفاده کرد. برای افرادی که به چربی خون و کلسترول مبتلا هستند، بهتر است این سیب زمینی را جایگزین گوشت کنند.

خواص سیب زمینی قرمز

این سیب زمینی دارای خواص بسیار زیادی است، در ادامه به این خواص اشاره خواهیم کرد:

  • ویتامین A

سیب زمینی قرمز، حاوی مقدار زیادی ویتامین A است. ویتامین A برای سلامتی بدن و سلامتی چشم‌ها بسیار مفید است و باعث افزایش سیستم ایمنی بدن و سلامت روده‌ها می‌شود. ویتامین A موجود در این سیب زمینی از سیب زمینی معمولی بسیار بیشتر است.

  • ویتامین C

 ویتامین C نقش بسیار مهمی در بدن دارد و باعث افزایش سیستم ایمنی بدن خواهد شد. به همین دلیل، مصرف این سیب زمینی برای نوزادان و کودکان بسیار مفید است. ویتامین C سطح کلاژن سازی پوست را افزایش می‌دهد و باعث سلامتی پوست و شادابی آن می‌شود، برای همین مصرف این سیب زمینی برای تمامی افراد توصیه می‌شود.

این سیب زمینی یک منبع غنی برای مواد مغذی مثل آنتی اکسیدان است، به همین دلیل مصرف به اندازه آن برای جلوگیری از سرطان بسیار مفید است. این محصول، سرشار از آهن است و برای افرادی که داری کم خونی هستند بسیار مفید است.

ویژگی های سیب زمینی قرمز

کاربرد سیب زمینی قرمز

سیب زمینی قرمز را می‌توان به روش‌های مختلف مصرف کرد. بهترین روش پخت این محصول به روش آبپز و بخارپز به همراه پوست آن است.از جمله روش های دیگر آن به روش سرخ کردن در روغن، سرخ کن و مایکروویو است. روش‌های دیگر مصرف آن به صورت آب میوه، خام و پوره خواهد بود. از بهترین روش‌های پخت این سیب زمینی در فر است.

به صورتی که سیب زمینی قرمز را شسته و خشک کنید، سپس آن به قطعه‌های منظم برش بزنید. فر را درحالت دمای ۴۰۰ درجه قرار داده و درون سینی آن را چرب کنید. برش‌های سیب زمینی را نمک زده و روی سینی بچینید و به مدت ۲۵ دقیقه داخل فر قرار دهید تا بپزد.

 

برای کشت این سیب زمینی اول بگذارید، سیب زمینی‌ها جوانه بزند و سپس آن را داخل خاک گرم شده قرار دهید. بهترین زمان برای کشت سیب زمینی قرمز از اواسط اسفند تا اوایل فروردین است. برای جوانه زدن این سیب زمینی روی آن یک شیار ۷.۵ تا ۱۳ سانتی متری ایجاد کنید.

مکانی که در آن سیب زمینی کاشته می‌شود باید پر نور باشد و باید مکان‌هایی قرار دهید که سرما به آن نفوذ نکند. یکی از مکان‌های مناسب کشت این سیب زمینی، زمینی است که در آن علف‌های هرز وجود دارد. این سیب زمینی علف‌های هرز را از بین می‌برد. سیب زمینی شیرین را می‌توان به راحتی در گلدان کشت کرد.

مزایای کشت سیب زمینی قرمز

یکی از مزایای کشت سیب زمینی قرمز، کم بودن این سیب زمینی است. با توجه به خواص زیاد این سیب زمینی و طعم لذیدی که دارد، دارای طرفداران زیادی است. اما خیلی از افراد با آن اشنایی ندارند یا شاید در طول عمر خود، آن را یکبار هم ندیده باشند. به همین دلیل اگر شروع به کشت آن کنید، از سود زیادی بهره خواهد برد. قیمت سیب زمینی شیرین از سیب زمینی معمولی گران‌تر است.

از مزایای دیگر آن، قابل خوردن برگ‌های آن است و می‌توان آن را به عنوان سبزی مصرف کرد. این سیب زمینی خیلی کم دچار آفت می‌شود، به همین دلیل بسیار مقرون به صرفه است و نیازی به هزینه اضافی برای خرید سم نخواهد بود.

روش‌های کاشت سیب زمینی قرمز

سوالات متداول

1- تفاوت سیب زمینی قرمز با سیب زمینی معمولی چیست؟

سیب زمینی قرمز دارای یک طعم شیرین و بوی مطبوعی است و بعد از پخت یک حالت نرم و خامه ای دارد.

2- زمان برداشت این سیب زمینی چه زمانی است؟

زمان برداشت این سیب زمینی در ماه‌های تیر و مرداد است.

3- این سیب زمینی در کشور ایران کشت می‌شود؟

بله، این سیب زمینی در مناطق مختلف ایران در حال کشت است مانند استان‌های خوزستان، همدان، آذربایجان غربی، سیستان و بلوچستان و …

سخن پایانی

سیب زمینی قرمز یکی از سیب زمینی‌های محبوب در سراسر جهان است. پوست این سیب زمینی قرمز رنگ و قابل خوردن است. این سیب زمینی دارای ویژگی‌ها و خواص بسیار زیادی است، به همین دلیل طرفداران بسیار زیادی دارد. اکثر افرادی که یکبار آن را مصرف کرده باشند، باز هم دوست دارند، خوردن آن را تجربه کنند. حتما این سیب زمینی را در رژیم غذایی خود جای دهید، مخصوصا اگر به بیماری‌های مثل دیابت و چربی خون مبتلا هستید.

بازرگانی آرتا عرضه کننده انواع سیب زمینی های باکیفیت به بازار های داخلی و خارجی می باشد. جهت اطلاع بیشتر و مشاوره میتوانید از طریق راه ارتباطی زیر با کارشناسان فروش ما تماس بگیرید.

شماره موبایل: ۰۹۱۴۷۰۷۱۷۲۰

پست الکترونیکی: Info@artapotato.com

آدرس وب سایت: artapotato.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *