سوال دارید؟

09147071720

آدرس ما

اردبیل

معرفی سیب زمینی زرد

دسته بندی محصولات

کرج

info@artapotato.com

09147071720

شنبه تا چهار شنبه 8 تا 16

معرفی سیب زمینی زرد
59
1402-07-15
بازرگانی آرتا

معرفی سیب زمینی زرد افراد مختلف را با خواص، ویژگی‌ها و مطالب مربوط با آن آشنا می‌سازد. این سیب زمینی در شرایط مناسب و خاک‌های غنی در کیفیت‌های بالایی تولید می‌شود. این میوه به روش مستقیم، خزانه و گلدانی پرورش می‌یابد. کشت آن در رشد اقتصاد کشور اهمیت بالایی دارد. سیب زمینی جلی از جمله سیب زمینی‌های زرد می‌باشد که بسیار پرمصرف است. این میوه‌ها دارای پوست نازک و سطح صاف می‌باشند.

سیب زمینی‌ها‌ی زرد در تهیه‌ی چیپس، پوره و غذاهای سرخ کردنی کاربرد بالایی دارند. مصرف سیب زمینی زرد سبب تقویت دستگاه گوارش، افزایش انرژی و رفع چین و چروک پوست در انسان می‌شود. در این مقاله با سیب زمینی‌های زرد بیشتر آشنا خواهید شد.

آشنایی با سیب زمینی زرد

سیب زمینی زرد یکی از معروف‌ترین صیفی جات می‌باشد که کاربرد‌های بالایی در آشپزی دارد. این سیب زمینی در اندازه‌های متنوعی تولید می‌شود که نوع باکیفیت و سالم آن پرطرفدار می‌باشد. سیب زمینی در صورت پرورش در شرایط مساعد و رسیدگی مناسب در کیفیت‌های بالایی برداشت می‌شود. گیاه آن به نور، آب و تغذیه‌‌ی بیشتری نیاز دارد تا بخوبی رشد کند. این سیب زمینی‌ها بصورت غده‌ای پرورش می‌یابند و باید در برابر میکروب‌های خاک مقاومت کافی داشته باشند.

بنابراین کشاورزان بذر و خاک آن‌ها را غنی سازی می‌کنند. سیب زمینی زرد در مناطق مختلفی از کشور تولید می‌شود که اردبیل قطب اصلی کشت آن می‌باشد. این میوه‌ها در تنوع بالایی تولید می‌شوند. سیب زمینی‌های آگریا و جلی نوعی سیب زمینی زرد هستند که ویژگی‌های بارزی دارند. آگریا در ظاهر به شکل بیضی می‌باشد و پوست و مغز آن زرد است. این سیب زمینی‌ها بعلت سالم و مقاوم بودن در برابر آفات ماندگاری بالایی دارند.

آشنایی با سیب زمینی زرد

ویژگی‌های سیب زمینی زرد

سیب زمینی زرد از ویژگی‌های خاصی برخوردار می‌باشد. این سیب زمینی پوست نازک و بسیار صافی دارد. پوست آن به آسانی جدا می‌شود. رنگ پوست و مغز این سیب زمینی‌ها زرد می‌باشند. این سیب زمینی‌ها طعم و مزه‌ی خوبی دارند و هنگام پخت به شکل‌های مختلف بسیار خوشمزه می‌شوند. سیب زمینی‌های زرد بعلت داشتن ویژگی‌های خاص اشتهای کودکان و افراد بد غذا را بالا می‌برند. این میوه‌ها در غذاها بسیار پرمصرف می‌باشند.

در مقایسه با انواع سیب زمینی‌های دیگر سیب زمینی زرد در بازار جهانی به میزان بالایی تقاضا می‌شود. این سیب زمینی‌ها رنگ و جذابیت خاصی در خورشت‌های سرخ کردنی ایجاد می‌کنند. در مهمانی‌ها و مجالس مختلف بیشتر مصرف می‌شوند. سیب زمینی‌های زرد باکیفیت سفت و بدون لکه‌های سیاه هستند. این میوه‌ها نرم و لزج نیستند و بسیار سالم می‌باشند. بوی مطبوعی در حالت خام و پخته شده از خود انتشار می‌دهند.

خواص سیب زمینی زرد

سیب زمینی زرد بعلت سالم بودن خواص بالایی برای سلامتی افراد مختلف دارد:

  • مصرف آن انرژی مورد نیاز بدن انسان را فرآهم می‌سازد.
  • این میوه حاوی آنتی اکسیدان‌هایی مانند فلانوئید‌ها و کاروتنوئید‌ها می‌باشد که رادیکال‌های آزاد بدن را از بین می‌برند. این مواد مضر منجر به بروز سرطان و بیماری‌های قلبی در انسان می‌شوند.
  • سیب زمینی‌های زرد دارای نشاسته‌‌ی مقاوم می‌باشند که برای دستگاه گوارش بسیار مفید هستند. نشاسته باکتری‌های مفید روده را افزایش می‌دهد.
  • این سیب زمینی‌ها دارای ویتامین C بالایی می‌باشند که توسط آن سبب تقویت سیستم ایمنی انسان می‌شوند.
  • ویتامین C موجود در سیب زمینی در رفع چین و چروک پوست بسیار مؤثر است و آن را شاداب می‌سازد.
  • سیب زمینی با ایجاد سیری در افراد وزن آن‌ها را کاهش می‌دهد و در ایجاد تناسب اندام نقش دارد.
  • این میوه حاوی کلسیم بالایی می‌باشد که در تقویت استخوان‌ها نقش مهمی دارد.
  • مصرف سیب زمینی‌های زرد از تشکیل دوباره سنگ کلیه جلوگیری می‌کند.

ویژگی‌های سیب زمینی زرد

کاربرد سیب زمینی زرد

سیب زمینی زرد کاربرد بالایی دارد و در پخت غذاها بیشتر استفاده می‌شود. در تولید چیپس این سیب زمینی‌ها بکار می‌روند. چیپس توسط افراد مختلف بکار می‌رود. این فرآورده را می‌توان در غذاها نیز بجای سیب زمینی سرخ کرده بکار برد. سیب زمینی‌های زرد بصورت کبابی زیاد مصرف می‌شوند. در سرخ کردنی‌ها مصرف بالایی دارند. چون بسیار خوش عطر و طعم می‌باشند. در تهیه‌ی قیمه این سیب زمینی بیشتر بکار می‌رود. قیمه طرفداران زیادی دارد و برای مجالس نیز پخته می‌شود. در کارخانه‌ها از سیب‌ زمینی‌های زرد فرآورده‌های متعددی تهیه می‌کنند. این نوع میوه‌ها در تهیه‌ی پوره بکار می‌روند.

روش‌های کاشت سیب زمینی زرد

سیب زمینی زرد به روش‌های مختلفی کاشت می‌شود که هر کدام شرایط خاص خود را دارند:

  • روش خزانه‌ای: در این روش بذر‌های سیب زمینی را بصورت گروهی ۶ هفته قبل از کشت در خزانه پرورش می‌دهند. موقعی که گیاه به اندازه‌ی معینی برسد آن را در زمین اصلی می‌کارند.
  • کاشت بطور مستقیم: در این روش بذر سیب زمینی را بطور مستقیم در خاک می‌کارند. برای اینکار شیاری به عمق ۱۳ سانتی متر در خاک ایجاد می‌شود. کشاورزان بذر‌ها را در این شیار‌ها کشت کرده و روی آن خاک می‌دهند.
  • کاشت در گلدان: در روش گلدانی بذر سیب زمینی را در عمق زیاد می‌کارند. شرایط گلدان از نظر فضا و غنی بودن خاک باید مناسب این گیاه باشد.

مزایای کشت سیب زمینی زرد

کشت سیب زمینی زرد از مزایای بالایی برخوردار می‌باشد. سیب زمینی زرد مشتریان زیادی را در بازارهای خارجی به خود اختصاص داده است. کشت و تولید آن برای رشد اقتصاد کشور بسیار مهم است. تولید انبوه سیب زمینی‌های زرد در افزایش میزان صادرات محصول مؤثر می‌باشد. کشاورزان در بازار داخلی نیز این میوه را به آسانی می‌توانند به فروش برسانند. کشت آن برای تولید کنندگان سود آوری بالایی دارد و در افزایش اشتغالزایی مؤثر است. سیب زمینی‌های زرد در هر هکتار عملکرد بالایی دارند.

اگر به گیاهان آن‌ها خوب رسیدگی شود محصول بیشتری دست می‌دهند. این میوه به آسانی قابل ذخیره می‌باشد. در شرایط مناسب سیب زمینی‌های زرد قدرت ماندگاری بالایی دارند و زودتر خراب نمی‌شوند. این میوه‌ها دارای ارزش غذایی بالایی می‌باشند. تولید و عرضه‌ی بیشتر سیب زمینی های زرد سبب می‌شوند که افراد مختلف بیشتر آن‌ها را استفاده کنند. این مزایا در افزایش سلامتی افراد جامعه اهمیت بالایی دارد.

روش‌های کاشت سیب زمینی زرد

سؤالات متداول

1- سیب زمینی زرد چیست؟

این سیب زمینی چون دارای پوست و گوشت زرد می‌باشد با این نام معرفی می‌شود. سیب زمینی‌های زرد بسیار باکیفیت و خوش طعم می‌باشند و در تغذیه‌ی مردم جهان نقش مهمی دارند.

2- کدام روش تولید سیب زمینی زرد اقتصادی‌تر می‌باشد؟

تولید سیب زمینی به روش خزانه اقتصادی تر است چون بهره وری بالایی دارد. در این روش محصول زودتر به مرحله‌ی برداشت می‌رسد و در آب و مواد مصرفی گیاه آن صرفه جویی می‌شود.

3- مصرف بی رویه‌ی سیب زمینی زرد چه عوارضی دارد؟

مصرف بیش از حد این سیب زمینی باعث افزایش قند و فشار خون می‌شود. همچنین افزایش وزن افراد مختلف را بدنبال دارد.

سخن پایانی

سیب زمینی زرد دارای پوست و گوشت زرد می‌باشد و بسیار خوشمزه است. این میوه ویژگی‌ها، خواص و کاربرد‌های خاصی دارد که در این مطالب بالا به معرفی آن‌ها پرداختیم. سیب زمینی‌‌های زرد دارای پوست ظریفی می‌باشند و به آسانی از مغز جدا می‌شوند. مصرف این میوه‌ها در افزایش سلامتی انسان تأثیر بالایی دارند. در تقویت سیستم ایمنی، افزایش استحکام استخوان‌ها و تقویت دستگاه گوارش بسیار مفید می‌باشند. سیب زمینی‌های زرد را با روش مستقیم و بصورت خزانه بیشتر می‌کارند. کشت آن‌ها بعلت عملکرد و ارزش غذایی بالا حائز اهمیت می‌باشد. این میوه‌ها در پخت غذاها و تهیه‌ی فرآورده‌ها پرمصرف می‌باشند.

بازرگانی آرتا عرضه کننده انواع سیب زمینی های باکیفیت به بازار های داخلی و خارجی می باشد. جهت اطلاع بیشتر و مشاوره میتوانید از طریق راه ارتباطی زیر با کارشناسان فروش ما تماس بگیرید.

شماره موبایل: ۰۹۱۴۷۰۷۱۷۲۰

پست الکترونیکی: Info@artapotato.com

آدرس وب سایت: artapotato.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *