سوال دارید؟

09147071720

آدرس ما

اردبیل

معرفی سیب زمینی پوست قهوه ای

دسته بندی محصولات

کرج

info@artapotato.com

09147071720

شنبه تا چهار شنبه 8 تا 16

معرفی سیب زمینی پوست قهوه ای
36
1402-07-09
بازرگانی آرتا

معرفی سیب زمینی پوست قهوه ای موضوع اصلی این مقاله می باشد. سیب زمینی یکی از محصولات پر مصرف در جهان است و تقریبا 4000 گونه از آن در سراسر دنیا وجود دارد. یکی از گونه های سیب زمینی، سیب زمینی پوست قهوه ای است که همه آن را می شناسند و این محصول برخی ویژگی های مختص به خود را دارد. برای آشنایی بیشتر با این محصول، ویژگی ها، خواص، کاربردها، نحوه کاشت و مزایای آن به مطالب گفته شده در این مقاله بپردازید.

آشنایی با سیب زمینی پوست قهوه ای

سیب زمینی یکی از مواد غذایی پرمصرف می باشد و انواع گوناگونی دارد. یکی از انواع این محصول سیب زمینی پوست قهوه ای است و همانگونه که از نام آن پیداست دارای پوستی قهوه ای رنگ می باشد و گوشت آن سفید رنگ است. شکل ظاهری این ماده خوراکی کشیده است و اندازه ای طویل دارد و دارای سطحی زبر و ناهموار می باشد. میزان نشاسته موجود در این سیب زمینی نسبت به بقیه سیب زمینی ها بیشتر است. ناگفته نماند که میزان آب موجود در این محصول کمتر از سایر سیب زمینی ها می باشد.

ویژگی های سیب زمینی پوست قهوه ای

می توان گفت که تقریبا 4000 نوع سیب زمینی در جهان وجود دارد و هر کدام از آن ها ویژگی های مختص به خود را دارند و از نظر ارزش غذایی نیز با یکدیگر تفاوت دارند. سیب زمینی پوست قهوه ای که یکی از ارقام سیب زمینی در جهان است ویژگی هایی دارد که آن را از سایر سیب زمینی ها متمایز کرده است. یکی از ویژگی های این محصول داشتن نشاسته به مقدار بالا می باشد و همچنین آب کمتری نسبت به بقیه سیب زمینی ها دارد.

کمتر کسی پیدا می شود که این سیب زمینی را نشناسد بارزترین ویژگی این محصول پوست قهوه ای آن است که تا اسم سیب زمینی می آید اولین تصوری که از سیب زمینی به ذهن می رسد همین نوع است. این محصول بافتی سبک دارد و نرم و کرکی می باشد. سیب زمینی پوست قهوه ای بیضی شکل و طویل است و اندازه ای متوسط تا بزرگ دارد و دارای پوستی زبر و ناهموار است.

آشنایی با سیب زمینی پوست قهوه ای

خواص سیب زمینی پوست قهوه ای

سیب زمینی یکی از محصولات پر خاصیت است و تمامی ارقام آن دارای خواصی یکسان هستند. پس در نتیجه سیب زمینی پوست قهوه ای نیز خواص ویژه ای برای سلامتی دارد. این محصول ارزش غذایی بالایی داشته و حاوی پروتئین، کربوهیدرات، پتاسیم، سدیم، ویتامین B6، ویتامین C و منگنز است. در ترکیبات این محصول هیچ گونه اثری از چربی وجود ندارد و به مقدار بیشتری کالری دارد. مصرف این ماده غذایی سبب پایین آمدن فشار خون و کنترل عملکرد قلب می شود.

برای درمان بیماری های روماتیسمی و التهاب نیز بسیار مفید است. در پیشگیری از ابتلا به بیماری آلزایمر نقش مهمی را ایفا می کند و برای بهبود عملکرد مغز و حافظه مفید و مؤثر می باشد. سبب استحکام استخوان ها شده و در حفظ سلامت آن ها نقش شایانی دارد. به طور کلی مصرف این محصول سبب تقویت سیستم ایمنی بدن می شود.

کاربرد سیب زمینی پوست قهوه ای

سیب زمینی یکی از محصولات پر کاربرد به شمار می رود و در زمینه های مختلفی مورد استفاده قرار می گیرد. از کاربردهای این محصول می توان به استفاده آن در درمان برخی بیماری های پوستی اشاره نمود. همچنین در زمینه درمان ریزش مو نیز بسیار پرکاربرد می باشد. یکی دیگر از کاربردهای این محصول درمان سوختگی های سطحی پوست است. یک لکه زدای خوب برای لباس و انواع پارچه محسوب می شود. سیب زمینی قهوه ای نیز از این کاربردها مستثناء نیست و مهم ترین کاربرد آن در زمینه پخت و پز می باشد که بسیار مناسب برای سرخ کردن و آب پز شدن است.

روش های کاشت سیب زمینی پوست قهوه ای

برای کاشت سیب زمینی پوست قهوه ای در مرحله اول نیاز به خاک مناسب است. بهترین خاک برای کاشت سیب زمینی خاک های نرم و حاصلخیز هستند و بهتر است که از جنس رسی شنی یا شنی رسی باشند. مرحله بعدی زمان کاشت است که در ایران کشت سیب زمینی در مناطق جنوبی از اواسط بهمن ماه تا اواخر اسفند ماه است و در مناطق شمالی و معتدل بعد از گذشت سرمای بهاری شروع و تا اواخر ماه فروردین ادامه دارد. برای کشت این محصول غده های آماده شده را به فاصله 30 تا 40 سانتی متری از یکدیگر در ردیف هایی با فاصله 50 تا 70 سانتی متر می کارند.

خواص سیب زمینی پوست قهوه ای

مزایای کاشت سیب زمینی پوست قهوه ای

کشت سیب زمینی مزایای متعددی دارد که یکی از آن ها این است که نیاز به آب کمتری برای آبیاری دارد. برای کشت این محصول نیاز به فضای خیلی زیادی نمی باشد. کاشت منظم سیب زمینی سبب افزایش حاصلخیزی خاک و بالا رفتن عملکرد آن می شود. مهم تر از تمامی این موارد بحث اشتغال زایی می باشد. هر چه کشت این محصول بیشتر باشد در نتیجه زمینه شغلی برای جوانان و بسیاری از کشاورزان فراهم می گردد. میزان مصرف این محصول بسیار زیاد است و در نتیجه کسی که به کاشت آن می پردازد مطمئنا هرگز پشیمان نخواهد شد.

علاوه بر سود دهی این محصول به کشاورز کشت آن سبب رونق یافتن اقتصاد کشور نیز می گردد. برای کاشت سیب زمینی نیازی به هزینه های گزاف نیست و همچنین رشد این محصول بیشتر به صورت طبیعی و فقط با آبیاری انجام می گیرد. درست است که سیب زمینی به راحتی با خاک و محیط خود سازگاری می یابد و برای کاشت آن نیاز به سخت گیری زیادی در استفاده از سموم و کودهای شیمیایی نیست اما در برخی موارد لازم است تا به مقدار بسیار اندکی از کودهای کشاورزی استفاده گردد.

سوالات متداول

1- سیب زمینی پوست قهوه ای چه فرقی با سایر سیب زمینی ها دارد؟

این محصول فرق چندانی با سایر سیب زمینی ها ندارد و می توان گفت مزایا و خواص تمام ارقام سیب زمینی ها یکسان است و فقط از نظر ظاهری و برخی ویژگی های منحصر به فردی که دارند با یکدیگر در تمایز هستند.

2- اصلی ترین کاربرد سیب زمینی پوست قهوه ای چیست؟

اصلی ترین کاربرد این محصول استفاده از آن در پخت و پز می باشد و قابل سرخ کردن و آب پز شدن است.

3- شکل ظاهری این سیب زمینی چگونه است؟

شکل ظاهری این سیب زمینی کشیده و بلند است و اندازه ای متوسط تا بزرگ دارد. رنگ پوست آن همانگونه که از نامش پیداست قهوه ای رنگ است.

سخن پایانی

سیب زمینی محصولی است که همه از آن استفاده می نمایند. این محصول در طبخ غذاهای گوناگونی مورد استفاده قرار می گیرد. علاوه بر این ها می توان از سیب زمینی در زمینه های مختلف مثل زمینه های درمانی و برخی راهکارهای کاربردی نیز استفاده نمود. این محصول ارقام مختلفی دارد که یکی از رایج ترین و مشهورترین ارقام آن سیب زمینی پوست قهوه ای است. این محصول نیز همانند سایر سیب زمینی ها خواص متعددی دارد و بیشتر در زمینه پخت و پز مورد استفاده قرار می گیرد.

بازرگانی آرتا عرضه کننده انواع سیب زمینی های باکیفیت به بازار های داخلی و خارجی می باشد. جهت اطلاع بیشتر و مشاوره میتوانید از طریق راه ارتباطی زیر با کارشناسان فروش ما تماس بگیرید.

شماره موبایل: ۰۹۱۴۷۰۷۱۷۲۰

پست الکترونیکی: Info@artapotato.com

آدرس وب سایت: artapotato.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *