سوال دارید؟

09147071720

آدرس ما

اردبیل

صادرات سیب زمینی مارفونا

دسته بندی محصولات

کرج

info@artapotato.com

09147071720

شنبه تا چهار شنبه 8 تا 16

صادرات سیب زمینی مارفونا
37
1402-06-22
بازرگانی آرتا

صادرات سیب زمینی مارفونا یکی از مهم ترین موارد در تجارت بین المللی می باشد. کشور ایران یکی از تولید کنندگان عمده سیب زمینی در جهان است که بخش عمده ای از نیازهای بازارهای خارجی همچون عراق به سیب زمینی را تأمین می کند. هر چه میزان تولید بیشتر باشد صادرات محصول نیز افزایش خواهد یافت و در نتیجه شرایط اقتصادی کشور هم رو به ترقی و پیشرفت خواهد رفت. قوانین لازم جهت صادرات سیب زمینی مارفونا، میزان صادرات آن، چالش های صادرات محصول، شرایط صادرات، میزان سوددهی، مزایا و معایب صادرات این محصول در مقاله مورد نظر به طور کامل توضیح داده شده است.

قوانین لازم جهت صادرات سیب زمینی مارفونا

سیب زمینی یکی از محصولات پر مصرف در کل جهان است و در حقیقت یکی از مواد غذایی مورد نیاز برای انسان می باشد. این محصول گونه های مختلفی دارد که یکی از مشهورترین گونه های آن سیب زمینی مارفونا است. این سیب زمینی به دلیل ظاهر جذاب و طعم بی نظیری که دارد بیشتر مورد کشت قرار می گیرد و به همین دلیل میزان صادرات بالایی هم دارد. برای صادر کردن این محصول به سایر کشورها نیاز به طی کردن یک سری مراحل قانونی و دریافت مجوز می باشد. یکی از نکات مهم تعیین میزان تولید است.

سیب زمینی یا هر محصول دیگری که قرار است صادر گردد باید میزان تولید بیشتری داشته باشد تا به مقدار مجاز برای صادرات برسد. نکته بعدی برنامه ریزی برای صادر کردن سیب زمینی می باشد. یک قانون دیگر در این زمینه بررسی بازار هدف است که مشخص شود سیب زمینی مارفونا توسط چه کشورهایی و برای استفاده در چه مواردی صادر می گردد. اما مهم ترین بخش، دریافت مجوز است که باید از طریق مراجع مربوطه و مطابق با قوانین کشور مجوز دریافت شود. نباید از یاد برد که سیب زمینی مورد نظر برای صادرات باید به طور دقیق در انبارها نگهداری شوند و همچنین بسته بندی آن ها نیز باید از اهمیت بالایی برخوردار باشد.

قوانین لازم جهت صادرات سیب زمینی مارفونا

میزان صادرات سیب زمینی مارفونا

سیب زمینی یکی از انواع محصولات سودآور برای کشاورزان است و در چند ساله اخیر از میزان صادرات بالایی برخوردار بوده است. در کشور ایران حدودا 145 هزار هکتار از زمین های کشاورزی برای کشت این محصول اختصاص یافته است. از مهم ترین تولید کنندگان سیب زمینی در کشور استان های آذربایجان شرقی، همدان، اردبیل و لرستان می باشند که سالانه چندین تن سیب زمینی توسط کشاورزان این استان تولید و به بازارهای خارجی صادر می گردد. عمده ترین بخش صادرات مربوط به صادرات سیب زمینی مارفونا است. طبق آمار به دست آمده در سال جاری حدود 5 هزار تن سیب زمینی از ایران به سایر کشورها صادر گردیده است.

چالش های صادرات سیب زمینی مارفونا

صادرات سیب زمینی مارفونا یک نیروی محرک قوی برای رونق بخشیدن به اقتصاد کشور می باشد. یکی از چالش های مهم در این زمینه افزایش درآمدهای ارزی، اشتغال زایی، سوددهی برای کشاورزان، تقویت بنای اقتصادی کشور و دستیابی به بازارهای خارجی می باشد. یکی از چالش برانگیزترین بحث ها در زمینه صادرات سیب زمینی مارفونا همین بحث اشتغال زایی و ایجاد فرصت های شغلی برای جوانان است. هرچه میزان استقبال از این محصول بیشتر باشد و متقاضیان زیادی داشته باشد در نتیجه میزان تولید نیز افزایش خواهد یافت.

کشور ایران یکی از بزرگترین تولید کنندگان سیب زمینی در جهان و مخصوصا منطقه خاورمیانه می باشد. مهم ترین بخش تولید سیب زمینی متعلق به استان لرستان است که هر ساله 120 هزار تن سیب زمینی تولید و به بازارهای داخلی و خارجی عرضه می دارد. یکی از چالش های بحث برانگیز در این زمینه وجود مشکلاتی همچون مشخص نبودن درصد سموم موجود در سیب زمینی می باشد که لازم است برای حل این مشکلات یک کنگره متشکل از سیب زمینی کاران و مسئولین کاردان تشکیل شود.

شرایط صادراتی سیب زمینی مارفونا

یکی از شرایط لازم جهت صادرات سیب زمینی مارفونا تعیین بازار هدف است. بازارهای کشورهای همسایه همچون ترکیه، آذربایجان، روسیه، ترکمنستان، عراق و افغانستان ایده آل ترین گزینه برای این تجارت است. بنابراین لازم است تا روش صحیح بازاریابی و مذاکره برای صادر کردن محصول انجام بگیرد. در صورتی که این مراحل به خوبی طی شوند قطعا خریداران زیادی متقاضی خرید این محصول خواهند شد و در نتیجه کمک شایانی به ارز آوری کشور خواهد کرد. در بخش تجارت بین المللی ممکن است نیاز به ضمانت نامه بانکی باشد که در این صورت باید تهیه شود.

برای حمل و نقل محموله نیز نیاز به وجه نقد است که لازم است تا یک حساب بانکی بین المللی باز شود. داشتن کارت بازرگانی برای شرکت های صادر کننده اجباری است. از شرایط دیگر صادرات سیب زمینی مارفونا اخذ مجوزهای لازمه و دریافت گواهی بهداشت و سلامت محصول است. یکی دیگر از شرایط مهم در این زمینه قیمت گذاری کالای موردنظر است. داشتن اطلاعات در رابطه با مسائل حقوقی مربوطه برای شرکت هایی که در این زمینه فعالیت دارند از اهمیت بالایی برخوردار است.

میزان صادرات سیب زمینی مارفونا

سود حاصل از صادرات سیب زمینی مارفونا

گفتیم که سیب زمینی یکی از محصولات پرمصرف در جهان است و به همین دلیل تولید بسیار بالایی دارد. یکی از کشورهای تولید کننده سیب زمینی کشور ایران است که بخش عمده ای از نیازهای بازارهای داخلی و خارجی برای این محصول را تأمین می نماید. هر چه متقاضیان این محصول بیشتر باشد تولید آن نیز افزایش خواهد یافت و در نتیجه میزان سوددهی آن برای کشاورزان و تجار بیشتر خواهد شد.

میزان حجم صادرات سیب زمینی مارفونا هر ساله در حال افزایش است. در حال حاضر سیب زمینی مارفونا هم به صورت خام و هم به صورت نیمه آماده مورد استقبال بسیاری از بازارهای خارجی قرار گرفته است. به طور کلی صادرت سیب زمینی مارفونا سودآوری بالایی برای اقتصاد کشور و رونق یافتن آن دارد.

مزایای صادرات سیب زمینی مارفونا

صادرات سیب زمینی مارفونا می تواند مزایای بسیار زیادی داشته باشد. در حال حاضر شرایط اقتصادی کشور بسیار دگرگون است و برای بهبود شرایط پیش آمده لازم است تا چاره ای اندیشیده شود. یکی از محصولات عمده صادراتی کشور سیب زمینی می باشد. هر چه میزان تولید و صادرات سیب زمینی بیشتر شود در نتیجه باعث افزایش درآمد ملی شده و در نهایت در بهبود شرایط اقتصادی کشور بسیار مثمر به ثمر خواهد بود. از مزایای دیگر این تجارت ایجاد فرصت های شغلی برای جوانان، کشاورزان و تولید کنندگان سیب زمینی می باشد.

معایب آن

صادرات سیب زمینی مارفونا در کنار مزایا و امتیازاتی که دارد یک سری معایب هم دارد. یکی از مهم ترین و اصلی ترین معایب آن که در یک سال اخیر (سال 1401) به وقوع پیوست میزان عوارضی صادرات بود که از 12 درصد به 70 درصد رسید که بسیار رقم بالایی می باشد. این موضوع که بسیار بحث برانگیز شد سبب بروز مشکلات عدیده ای در زمینه های مختلف گردید.

از معایب دیگر، ممنوعیت صادرات است که گاها به دلایل مختلفی همچون افزایش ناگهانی قیمت و کمبود سیب زمینی در بازارهای داخلی صادرات آن ممنوع می گردد. اما سیب زمینی مارفونا حجم تولیدی بسیار زیادی دارد مخصوصا در چند ساله اخیر بسیار افزایش یافته است. این موضوع سبب شده تا ممنوعیت صادراتی موقت باشد و بعد از مدتی لغو گردد.

مزایای صادرات سیب زمینی مارفونا

سوالات متداول

1- میزان صادرات سیب زمینی در کشور چقدر است؟

حدودا 145 هزار هکتار زمین در کشور برای کشت سیب زمینی اختصاص یافته و هر ساله 120 هزار تن از این محصول تولید و علاوه بر تأمین نیازهای داخلی به بازارهای خارجی نیز صادر می گردد.

2- آیا صادرات سیب زمینی مارفونا سودآوری خوبی دارد؟

بله، میزان صادرات این سیب زمینی بسیار بالا می باشد و از این رو سودآوری بسیار خوبی برای کشاورزان و تجار دارد.

3- آیا ممکن است که صادرات سیب زمینی مارفونا معایبی هم داشته باشد؟

بله صد در صد، هر محصولی در زمینه صادرات ممکن است با مشکلاتی هم مواجه شود. صادرات این محصول نیز از این امر مستثناء نیست. یکی از مهم ترین مشکلات و معایب آن افزایش هزینه های عوارضی و بالا رفتن قیمت ناگهانی محصول است.

سخن پایانی

انسان برای ادامه زندگی یک سری نیازهای اساسی از جمله نیاز به تغذیه دارد. یکی از محصولات پرمصرف و مورد نیاز برای انسان سیب زمینی می باشد که استفاده از آن قدمتی دیرینه دارد. با گسترش جوامع بشری و بزرگ شدن جهان نیاز بشر به خیلی چیزها نیز افزایش یافت. برای تأمین نیازهای انسان یکی از راه ها تأمین نیاز او در زمینه تغذیه می باشد. تولید محصولات غذایی روز به روز در حال افزایش است که یکی از آن ها سیب زمینی می باشد. خیلی از کشورها به کشت و تولید این محصول می پردازند که یکی از آن ها کشور ایران است. بخش عمده ای از صادرات سیب زمینی مارفونا در جهان به ایران تعلق دارد.

بازرگانی آرتا عرضه کننده انواع سیب زمینی های باکیفیت به بازار های داخلی و خارجی می باشد. جهت اطلاع بیشتر و مشاوره میتوانید از طریق راه ارتباطی زیر با کارشناسان فروش ما تماس بگیرید.

شماره موبایل: ۰۹۱۴۷۰۷۱۷۲۰

پست الکترونیکی: Info@artapotato.com

آدرس وب سایت: artapotato.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *