سوال دارید؟

09147071720

آدرس ما

اردبیل

نحوه کاشت سیب زمینی در گلدان

دسته بندی محصولات

کرج

info@artapotato.com

09147071720

شنبه تا چهار شنبه 8 تا 16

نحوه کاشت سیب زمینی در گلدان
36
1402-06-12
بازرگانی آرتا

نحوه کاشت سیب زمینی در گلدان یکی از مواردی می باشد که هر کسی می تواند از آن بهره های مناسبی ببرد. برای اینکه بتوانید سیب زمین خود را در گلدان کشت کنید باید گلدانی مناسب انتخاب کنید. مواد و خاکی که مورد استفاده قرار می دهید یکی دیگر از موارد مهم برای کاشت مناسب سیب زمینی در گلدان می باشد. پس از اینکه بذر مناسبی برای کشت انتخاب کردید باید آن‌ها را به صورت مداوم و مناسب آبیاری کنید.

انتخاب گلدان مناسب برای کشت سیب زمینی

انتخاب گلدان مناسب برای کشت سیب زمینی در خانه یکی از مهم ترین موارد جهت آغاز کشت و برداشت سیب زمینی در خانه می باشد. همانطور که از نام کشت گلدانی سیب زمینی مشخص است مهم ترین وسیله جهت آغاز کشت گلدان مناسب می باشد. گلدانی که شما می خواهید در آن کشت سیب زمینی را آغاز کنید به طور متوسط باید 30 سانتی متر عمق و عرض داشته باشد. البته توجه داشته باشید که اندازه گلدان شما با میزان کشت شما ارتباط مستقیمی دارد. هرچقدر سیب زمینی بیشتری کشت کنید به گلدان بزرگتر با زه کشی بهتری نیاز دارید.

مواد و خاک مناسب برای کشت سیب زمینی در گلدان

مواد و خاک مناسب برای کشت سیب زمینی در گلدان نیز اهمیت زیادی دارد. توجه داشته باشید که بذر های شما در خاک کشت شده و از آن تغذیه می کنند. برای اینکه محصولی سالم و با کیفیت برداشت کنید باید از خاکی مرغوب استفاده کنید. سیب زمینی حساسیت بالایی به خشکی و شوری خاک دارد. اگر شما خاک مناسبی برای کشت سیب زمینی در گلدان استفاده نکنید ممکن است غده های سیب زمینی رشد مناسبی نداشته یا اصلا رشد نکنند. جدول زیر نحوه ترکیب استاندارد و درست خاک برای کشت این محصول می باشد.

نوع ماده میزان مورد استفاده
خاک باغچه

شما می توانید خاک گلدانی را که یکی از منابع مهم کشت سیب زمین در گلدان است را در فروشگاه مربوطه یافته و خریداری کنید. این خاک باید 50 درصد خاک شما را تشکیل دهد.

ماسه

سیب زمینی برای رشد بهتر به 25 درصد ماسه نیاز دارد.

کود

حدود 25 درصد کود برای رشد محصول با کیفیت الزامی می باشد.

انتخاب گلدان مناسب برای کشت سیب زمینی

انتخاب بذر های سیب زمینی مناسب برای کاشت در گلدان

انتخاب بذر های سیب زمینی مناسب برای کاشت در گلدان از اهمیت زیادی برخوردار می باشد. برای انتخاب این محصول شما باید توجه فراوانی داشته باشید چرا که میزان برداشت شما به بذر هایی که خریداری می کنید بستگی دارد. در بازار بذر های مختلفی وجود دارد. شما می توانید هر کدام از این بذر ها را که مد نظر دارید خریداری نمایید. توجه داشته باشید که بذر سیب زمینی با سیب زمینی هایی که در فروشگاه های مواد غذایی عرضه می شود متفاوت بوده و به بذر این محصول غده نیز گفته می شود.

مراحل آماده سازی خاک و کاشت بذر مناسب در گلدان

قبل از اینکه در مورد مراحل آماده سازی خاک و کاشت بذر مناسب در گلدان صحبت کنیم باید دقت داشته باشید که کف گلدان شما مقدار مناسبی سوراخ با اندازه های استاندارد داشته باشد. وجود این سوراخ ها از ماندن بذر ها در آب و فاسد شدن آن ها در گلدان جلوگیری می کند. پس از اینکه خاک خود را آماده کردید آن را با مواد آلی مانند پودر ماهی ترکیب کنید تا بهتر غده شما را تغذیه کند. توجه داشته باشید که محل نگهداری غده برای کاشت سیب زمینی در گلدان از اهمیت زیادی برخوردار می باشد.

نحوه آبیاری سیب زمینی در گلدان

نحوه آبیاری سیب زمینی در گلدان مورد دیگری است که باید به آن توجه ویژه ای شود. اگر این گلدان به درستی آبیاری نشود یا خشک می شود یا فاسد می شود. قطعا هیچکسی دوست ندارد زحمات خود را با آبیاری نادرست از بین ببرد. برای آبیاری این محصول باید موارد زیر را در نظر داشته باشید.

  1. خاک را مرطوب نگهدارید. خاک گلدانی که سیب زمینی در آن کاشته شده است باید همیشه مرطوب باشد. توجه داشته باشید که مرطوب باشد نه خیس.
  2. مقدار آبیاری گلدان در طول روز متناسب با منطقه ای که در آن زندگی می کنید متغیر است.

روش های تغذیه مناسب و مراقب از سیب زمینی در گلدان

روش های تغذیه مناسب و مراقب از سیب زمین در گلدان بسیار ساده بوده و شما می توانید با رعایت این موارد از کاشت سیب زمینی در گلدان نهایت استفاده را ببرید. با اینکار نه تنها می توانید از سیب زمینی خود در گلدان محافظت کنید بلکه سبب بالا رفتن کیفیت محصول نهایی نیز بشوید. بهترین روش های تغذیه و مراقبت از سیب زمینی در گلدان به شرح زیر می باشد.

  1. افزودن کود مایع در طول کشت: زمانی که محصول شما در حال رشد می باشد به صورت مرتب آن ها را با کود مایع تغذیه نمایید.
  2. افزودن خاک محرک: هنگامی که گیاه شما سبز شده و بزرگتر شد باید به آن خاک یا همان محرک افزوده شود. خاکی که در این بخش به گیاه افزوده می شود زیاد نبوده وفقط 2 الی 3 سانت خاک به خاک قبلی افزوده می شود.

انتخاب بذر های سیب زمینی مناسب برای کاشت در گلدان

روش های پیشگیری و درمان بیماری های سیب زمینی در گلدان

روش های پیشگیری و درمان بیماری های سیب زمینی در گلدان اطلاعاتی مهم است که همه کسانی که قصد انجام این کار را دارند باید از آن مطلع شوند. قبل از اطلاع از روش های درمان و پیشگیری باید از بیماری های سیب زمین مطلع شوید. بیماری های سیب زمینی به طور کلی موارد زیر می باشد.

  1. پوسدگی غذه: پوسیدگی غذه یکی از بیماری مهم در زمین کاش سیب زمینی در گلدان می باشد. ایجاد این بیماری به عوامل مختلفی بستگی دارد. برای درمان و پیشگیری از این بیماری باید با افراد دارای تجربه در این زمینه مشورت نمایید.
  2. برگ سیب زمینی جهنده: برگ سیب زمینی جهنده یکی دیگر از بیماری های مهم سیب زمینی در گلدان می باشد. شما می توانید این بیماری را با برداشتن این برگ ها حل کنید.

زمان مناسب برای برداشت سیب زمینی در گلدان

اطلاع از زمان مناسب برای برداشت سیب زمینی در گلدان برای کسانی که این محصول را در گلدان کاشته اند بسیار مهم می باشد. به طور دقیق نمی توان زمان برداشت این محصول هنگام کاشت سیب زمینی در گلدان را بیان کرد. زمان تقریبی برای برداشت سیب زمینی در گلدان حدود 4 تا 6 می باشد. اگر بخواهیم از روی ظاهر زمان برداشت سیب زمینی در گلدان را تشخیص دهیم باید مشخصات زیر را مورد بررسی قرار دهیم.

  1. ساقه های سیب زمینی به طور کامل از خاک بیرون زده باشند.
  2. ساقه ها و برگ های بیرون زده از سیب زمینی زرد شده باشند.

نحوه برداشت و نگهداری سیب زمینی در گلدان

نحوه برداشت و نگهداری سیب زمینی در گلدان مضوع مهمی می باشد. برداشت و نگهداری از سیب زمینی آخرین بخش از کاشت سیب زمینی در گلدان می باشد. اگر در این بخش کوتاهی انجام شود تمام زحمات شما هدر خواهد شد. برای اولین مرحله در برداشت سیب زمینی از گلدان آبیاری محصول را از دو هفته قبل قطع کنید. اینکار سبب ضخامت بیشتر غده می شود. در این مدت آن را در بهترین دما برای رشد یعنی 18 تا 20 درجه قرار دهید. دمای قابل تحمل برای غده سیب زمینی تا 34 درجه می باشد ولی بهترین دما تا 20 درجه است. برای برداشت سیب زمینی از گلدان مراحل زیر را انجام دهید.

  1. پس از اطمینان از اینکه سیب زمینی به طور کامل بالغ شده است ساقه ها را کوتاه کنید.
  2. گیاه را با روش های درست از گلدان خارج کنید.
  3. در قسمت های میانی و بالایی به دنبال سیب های پرورش یافته بگردید.

مزایای کاشت سیب زمینی در گلدان

مزایای کاشت سیب زمینی در گلدان

مزایای کاشت سیب زمینی در گلدان یکی از چندین دلایلی می باشد که مردم را به اینکار ترغیب می کند. کشت سیب زمینی در گلدان دارای مزایای زیادی می باشد. مزایایی که می توان برای کاشت سیب زمینی در گلدان ذکر نمود به شرح زیر می باشد.

  1. نیاز به فضای کم: یکی از مهم ترین مزایای کاشت سیب زمینی در گلدان نیاز آن به فضا کمی می باشد. فضای کاشت سیب زمینی در این روش یک گلدان میباشد که می توان آن را در مکان های مختلفی قرار داد.
  2. ارگانیک بودن سیب زمینی: سیب زمینی که با این روش پرورش یافته می شود، کاملا زیر نظر شما بوده و در نهایت شما از داشتن سیب زمینی ارگانیک لذت خواهید برد.

معایب آن

معایب کاشت سیب زمینی در گلدان در مقابل مزایای آن کمتر می باشد. این معایب می تواند افراد را از انجام این روش بازدارد. معایب ذکر شده برای کاشت سیب زمینی در گلدان عبارت است از:

  1. هزینه پرورش: در این روش شما نیاز دارید تا مواد اولیه ای مانند خاک، بذر، کود و مواردی از این قبیل خریداری کنید. این موارد ممکن است در شرایط کنونی هزینه های زیادی برای فرد داشته باشد.
  2. نیاز به تجربه: اگر شما اولین دفعاتی است که این روش را پیش می گیرید توجه داشته باشید که کاشت سیب زمینی در گلدان نیاز به تجربه زیادی دارد.

سوالات متداول

1- آیا کاشت سیب زمینی در گلدان با کاشت آن در باغ یا باغچه فرق می کند؟

کاشت سیب زمینی در گلدان با کاشت آن در باغ و باغچه فرق چندانی نمی کند. تنها تفاوت آن کاشت بذر در گلدان به جای باغچه می باشد.

2- اولین نشانه برای نارس بودن سیب زمینی ها چیست؟

پوست نارک اولین نشانه برای نارس بودن سیب زمینی می باشد.

3- خاک سیب زمینی باید چگونه باشد؟

خاک سیب زمینی از نظر PH باید حد متوسط یعنی 6 را داشته باشد.

سخن پایانی

در این مقاله ما در مورد بهترین روش برای داشتن یک سیب زمینی ارگانیک صحبت کردیم. کاشت سیب زمینی در گلدان یکی از روش هایی می باشد که می توانید در خانه یک سیب زمینی ارگانیک داشته باشید. برای اینکه بتوانید سیب زمینی با کیفیت برداشت کنید باید به مواردی از قبیل نحوه برداشت، نحوه آبیاری و روش های تغذیه مناسب بذر ها توجه زیادی داشته باشید. این روش دارای مزایا و معایبی می باشد که قبل از انجام آن حتما مطالعه کنید.

بازرگانی آرتا عرضه کننده انواع سیب زمینی های باکیفیت به بازار های داخلی و خارجی می باشد. جهت اطلاع بیشتر و مشاوره میتوانید از طریق راه ارتباطی زیر با کارشناسان فروش ما تماس بگیرید.

شماره موبایل: ۰۹۱۴۷۰۷۱۷۲۰

پست الکترونیکی: Info@artapotato.com

آدرس وب سایت: artapotato.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *