سوال دارید؟

09147071720

آدرس ما

اردبیل

انواع سیب زمینی

دسته بندی محصولات

کرج

info@artapotato.com

09147071720

شنبه تا چهار شنبه 8 تا 16

انواع سیب زمینی
616
1402-03-30
بازرگانی آرتا

انواع سیب زمینی در ایران وجود دارد. بیش از ده نوع سیب زمینی در سراسر کشور فروخته می‌شود. این محصولات به راحتی آماده می‌شوند. سیب زمینی با انواع غذاهای مختلف ترکیب می‌شود. انواع سیب زمینی در سه گروه نشاسته ای، مومی و همه کاره تقسیم می‌شود. آن ها را می توان با چند ماده سالم با هم مخلوط کرد و برای یک غذای خوشمزه زیر 30 دقیقه آماده سرو کرد. این سبزیجات بر اساس ظاهر، رنگ، طعم، به مدل های متنوعی دسته بندی می‌شوند. بعضی از سیب زمینی ها برای تهیه غذاهای خاصی استفاده می‌شوند. در ادامه انواع سیب زمینی را معرفی خواهیم کرد.

معرفی انواع سیب زمینی

هریک از این انواع سیب زمینی حاوی طعم های مختلفی هستند. رنگ این محصول شامل زرد، قهوه ‌ای، صورتی، قرمز، ارغوانی می‌باشد. رنگ گوشت این محصول سفید و یا همرنگ پوست خود می‌باشد. بیش از ۳۰۰ نوع سیب زمینی با رنگ و طعم های مختلف در دنیا موجود است. دانستن واکنش های انواع سیب زمینی ها پس از پخته شدن، تفاوت زیادی در طعم غذای شما ایجاد می کند. بازرگانی آرتا به عنوان یکی از پلتفرم های معتبر امکان پخش و فروش انواع سیب زمینی را فراهم کرده است.

سیب زمینی پوست قهوه‌ای

سیب زمینی پوست قهوه‌ای

این نوع سیب زمینی دارای سایز متوسط ​​تا بزرگ است. این نوع محصول برای تهیه پوره سیب زمینی سبک ایده آل هستند. آن ها همچنین ترد و قهوه ای طلایی سرخ می شوند. سیب زمینی پوست قهوه‌ای آب کمی مصرف می‌کند. این محصول نشاسته زیادی دارد که بهترین انتخاب برای پختن و سرخ کردن است. سیب زمینی ها را داخل یخچال نباید نگهداری کرد، اگر این کار را انجام دهید، نشاسته ها به قند تبدیل می شوند.

نکات آشپزی برای هر نوع سیب زمینی

بیش از 200 نوع سیب زمینی در سراسر ایالات متحده فروخته می شود. هر کدام از این گونه‌ها در یکی از هفت دسته سیب‌زمینی قرار می‌گیرند: رُسِت، قرمز، سفید، زرد، آبی/بنفش، انگشتی و ریزه. سیب زمینی می تواند برای سوخت بدن و مغز در طول روز استفاده شود. سیب‌زمینی‌ها به راحتی آماده می‌شوند و با انواع غذاهای مختلف ترکیب می‌شوند. آنها را می توان با چند ماده سالم با هم مخلوط کرد و برای یک غذای خوشمزه زیر 30 دقیقه آماده سرو کرد.

بازرگانی potatogoodness.com و بازرگانی آرتا عرضه کننده انواع سیب زمینی های مختلف میباشند.

سیب زمینی قرمز

به دلیل بافت مومی شکل، گوشت سیب زمینی قرمز در طول فرآیند پخت سفت می ماند. پوست قرمز نازک و در عین حال پر جنب و جوش آنها رنگ و بافت جذابی را به غذاهای جانبی یا سالاد می بخشد. این محصول برای تهیه سالاد سیب زمینی یا افزودن به سوپ و خورش استفاده می شود. اما می توان آن را به صورت پخته یا پوره نیز سرو کرد. سیب زمینی قرمز یکی از عمومی ترین گونه هاست، به این معنی که حتی پس از پختن نیز شکل خود را حفظ می کند.

سیب زمینی قرمز

سیب زمینی سفید

در واقع فقط دو نوع سیب زمینی سفید وجود دارد: سفید گرد و سفید بلند. سفید گرد احتمالاً رایج ترین گونه های سیب زمینی سفید مورد استفاده است. آنها به راحتی با پوست لطیف، نازک و برنزه تیره ، گوشت سفید و ظاهر گردشان شناخته می شوند. آنها بسیار متنوع هستند و می توان از آنها برای پخت، جوشاندن، سرخ کردن، له کردن، برشته کردن، یا بخار پز استفاده نمود. سیب‌زمینی‌های سفید که به خاطر پوست و گوشت کم‌رنگ‌شان نام‌گذاری می‌شوند، از طعم و بافت مشابه با انواع سیب زمینی های دیگر برخوردار است. این سبزیجات بعد از پختن به خوبی شکل خود را حفظ می کنند.

سیب زمینی زرد

با طعمی طبیعی کره ای و فضای داخلی صاف مخملی، جای تعجب نیست که سیب زمینی زرد یکی از محبوب ترین انواع سیب زمینی است. پوست آنها نازک است اما وقتی سرخ یا برشته می شوند کاملاً ترد می شوند. سیب زمینی زرد، گاهی اوقات به عنوان «سیب زمینی طلایی» نامیده می شود. این سبزیجات دارای پوست و گوشتی است که از زرد کم رنگ تا زرد طلایی متغیر است. سیب زمینی زرد در بازار تازه در چند سال گذشته رشد سریعی داشته است.

سیب زمینی بنفش

سیب زمینی بنفش

بیشتر سیب زمینی های آبی/بنفش دارای گوشتی خشک و سفت هستند که ظاهر خود را حفظ می کند و در عین حال رنگ غنی، شاداب و طعم لذیذی به سالاد می دهد. رنگ بنفش در مایکروویو به بهترین وجه حفظ می شود، اما بخارپز کردن و پختن نیز روش های عالی برای پختن سیب زمینی بنفش هستند. سیب زمینی های آبی/بنفش به دلیل طعم ملایم و در عین حال آجیلی متمایزشان، به طور طبیعی طعم سالاد سبز را تکمیل می کنند.

سیب زمینی استانبولی یا انگشتی

سیب زمینی های انگشتی خانواده ای از سیب زمینی های میراثی هستند که به طور طبیعی بسیار کوچکتر از سیب زمینی های معمولی رشد می کنند. این نوع سبزیجات طعم پیچیده‌ای دارند. سیب زمینی های استانبولی یا انگشتی کاملا بالغ هستند. بسیاری از آشپزها از سیب زمینی های انگشتی در غذاهایی استفاده می کنند که اندازه کوچک آنها را به نمایش بگذارد. برای پرورش این نوع سیب‌زمینی، باغبان‌ها باید دانه‌های سیب‌زمینی را در ردیف‌هایی در خاک شل و لومی پس از پایان آخرین خطر سرمازدگی بکارند.

سیب زمینی ریز یا بند انگشتی

این سیب زمینی های کوچک و لقمه ای خاص به عنوان مروارید یا اندازه مرمر شناخته می شوند. رنگ پوست و گوشت آنها با انواع دیگر از نظر شکل، بافت و قندشان یکسان است. این سبزیجات ریزه یا بند انگشتی جایگزینی عالی برای پاستا است و به ارزش غذایی نیز می افزاید. برای یک غذای جانبی چشم نواز، ترکیبی از رنگ ها را برشته کنید. آنها در زمان آماده سازی شما صرفه جویی می کنند، زیرا می توان آنها را بدون برش یا خرد کردن کامل آماده و سرو کرد.

سیب زمینی استانبولی یا انگشتی

سیب زمینی شیرین

سیب زمینی شیرین معمولاً با پوست مسی رنگ و گوشت نارنجی پر جنب و جوش آن شناخته می‌شود. فقط یک سیب زمینی شیرین 400 درصد ویتامین یک مورد نیاز روزانه را به شما می دهد. این نوع سیب زمینی به حفظ سلامت چشم ها و دفاع از بدن در برابر میکروب ها کمک می کند. همچنین برای سیستم تناسلی و اندام هایی مانند قلب و کلیه ها مفید می‌باشد. سیب زمینی شیرین به دلیل مقدار زیادی مواد مغذی که دارد، اسم « ابر غذا» را به خود اختصاص داده است. اگر این محصول شیرین را در یک منطقه خشک با جریان هوای زیاد نگهداری کنید، حدود یک یا دو هفته دوام خواهد داشت.

سیب زمینی طلایی

سیب زمینی طلایی برای له کردن، تفت دادن، آب پز کردن، سرخ کردن و تفت دادن مناسب است. این محصول برای تهیه پوره نیز استفاده می‌شود. این نوع محصول دارای پوستی نازک، رنگی زرد و ظاهری زیبا و خاص است. رنگ داخلی آن زرد و تا حدودی سفید مانند می‌باشد.

سخن پایانی

بازرگانی آرتا عرضه کننده انواع سیب زمینی های باکیفیت به بازار های داخلی و خارجی می باشد. جهت اطلاع بیشتر و مشاوره میتوانید از طریق راه ارتباطی زیر با کارشناسان فروش ما تماس بگیرید.

سوالات متداول

با وجود تعداد زیادی از انواع سیب زمینی، چگونه می دانید که کدام نوع برای دستور غذای شما بهتر عمل می کند؟

ابتدا شما باید طبع غذای مورد نظر خود را انتخاب کنید. در صورتی که قصد دارید غذای شما طعمی شیرین شود باید از سیب زمینی های شیرین استفاده کنید. همچنین اگر رنگ خاصی مد نظر شما هست باید از محصولات رنگی مانند سیب زمینی بنفش یا طلایی استفاده کنید.

چند مدل سیب زمینی وجود دارد؟

بیش از ۳۰۰۰نوع سیب زمینی بومی در دنیا وجود داشته که در اندازه ها و شکل های مختلف هستند. همچنین بیش از ۱۵۰گونه سیب زمینی وحشی یافت شده است.

سالم ترین نوع سیب زمینی چیست؟

سالم ترین این سبزیجات، سیب زمینی قرمز است. این محصول پس از در نظر گرفتن تراکم مواد معدنی، چگالی ویتامین، تعادل درشت مغذی ها، نسبت قند به فیبر، اندازه سدیم به پتاسیم و اطلاعات شیمیایی، از سالم ترین نوع خود بوده که از بانک اطلاعاتی USDA ارائه گردیده است.

شماره موبایل: ۰۹۱۴۷۰۷۱۷۲۰

پست الکترونیکی: Info@artapotato.com

آدرس وب سایت: artapotato.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *