سوال دارید؟

09147071720

آدرس ما

اردبیل

خواص و فواید سیب زمینی

دسته بندی محصولات

کرج

info@artapotato.com

09147071720

شنبه تا چهار شنبه 8 تا 16

خواص و فواید سیب زمینی
60
1402-03-23
بازرگانی آرتا

خواص و فواید سیب زمینی بسیار فراوان است. این محصول یکی از انواع سبزیجات ریشه ای می‌باشد. گیاه سیب زمینی چند ساله است، یعنی بیشتر دو سال عمر می کند. ارتفاع این محصول به حدود 24 اینچ (60 سانتی متر) می رسد و گل و میوه و همچنین غده تولید می کند.

خواص سیب زمینی

سیب زمینی علاوه بر مقرون به صرفه بودن، فواید زیادی برای سلامتی دارد. آنها سرشار از انرژی، فیبر، ویتامین ها و مواد معدنی هستند. تلاش کنید انواع متنوع این محصول را در رژیم غذایی خود بگنجانید تا خواص تغذیه ای را به حداکثر برسانید. انواع مختلف سیب زمینی، به خصوص آنهایی که به رنگ های دیگر هستند، حاوی مواد مغذی بیشتری بوده که فواید زیادی دارند. خواص این محصول بیش از آن چیزی است که فکر می کنید. بنابراین در این مقاله قصد داریم به برخی از آنها بپردازیم.

خواص سیب زمینی برای درمان آسم

آسم یک بیماری مزمن تنفسی است که می تواند باعث مشکل در تنفس، تنگی نفس و حتی سرفه شود. سیب زمینی دارای ویتامین ها و مواد معدنی مهم است. در نتیجه این محصول می تواند به تقویت ایمنی و بهبود عملکرد ریه کمک کند. سیب زمینی منبع خوبی از فیبر غذایی است که می تواند به کاهش درد در ریه ها و کاهش شدت دوره های آسم مفید واقع شود.

خواص و فواید سیب زمینی در سلامت سیستم گوارش

فیبر موجود در سیب زمینی نوع خاصی به نام “نشاسته مقاوم” است که دارای فواید سلامتی فیبر محلول و فیبر نامحلول است و باعث ایجاد گاز کمتری نسبت به سایر انواع فیبر در بدن می شود. نشاسته موجود در این محصول به عنوان یک پری بیوتیک عمل می کند. مانند فیبر نامحلول که می تواند از یبوست و سندرم روده تحریک پذیر پیشگیری یا درمان کند. سیب زمینی مملو از آنتی اکسیدان است. کسانی که از اسهال رنج می برند باید بدانند که مصرف سیب زمینی به همراه کربوهیدرات به بهبودی سریعتر و بازگشت انرژی از دست رفته کمک می کند.

خواص و فوایت سیب زمینی در سلامت سیستم گوارش

فواید سیب زمینی رفع تیرگی دور چشم

می توانید سیب زمینی خلالی را به مدت 20 دقیقه روی پوست دور چشم خود قرار داده و سپس آن را با آب سرد بشویید. این کار در طولانی مدت به کاهش چین و چروک دور چشم کمک می کند و این به دلیل وجود آنتی اکسیدان ها و ویتامین های مختلف به ویژه در سیب زمینی می باشد که در سبزیجات به خوبی می توان آن را یافت. اگر شما هم در نواحی مختلف یا زیر چشم سیاهی دارید و یا لکه های سیاه روی پوست خود می بینید، سیب زمینی خرد شده یا حلقه های آن را به صورت موضعی روی صورت خود قرار دهید.

دیگر خواص سیب زمینی

سیب زمینی از خواص بالایی برخوردار است علاوه بر خواص بالا میتوان به دیگر خواص سیب زمینی اشاره کرد که عبارت اند از:

خواص سیب زمینی مفید برای التهاب مفاصل

سیب زمینی حاوی ترکیبات ضد التهابی مانند نشاسته مقاوم، فیبر و آنتوسیانین است. بتاکاروتن دراین محصول می تواند به کاهش درد و سایر بیماری ها کمک کند. آب این محصول را می توانید به صورت موضعی بر روی مفاصل خود قرار داده تا درد آن کاهش پیدا کند.

کاهش اشتهای کاذب

این محصول شاخص گلیسمی کمی داشته و به همین خاطر احساس سیری به شما دست می دهد. کربوهیدرات های مختلف موجود در سیب زمینی بسیار آروم تر از دیگر مواد غذایی شیرین تجزیه شده و شما احساس سیری فراوانی خواهید داشت. مواد مغذی موجود در این محصول موجب می شود تا اشتهای کاذب شما از بین برود.

آفتاب سوختگی را درمان می‌کند

اگر شما هم به دنبال یک درمان خانگی ساده برای آفتاب سوختگی هستید، سیب زمینی می تواند گزینه خوبی باشد. کافی است حلقه های سیب زمینی یا حتی عصاره آن را به صورت موضعی برای چند دقیقه روی پوست قرار دهید. خواص خنک کنندگی این محصول به شما در روند درمان کمک می کند.

به درمان نقرس کمک می کند

نقرس نوعی آرتریت است که به دلیل سطح بالای اسید اوریک در بدن ایجاد می شود. همچنین با درد شدید، قرمزی و درد مفاصل مشخص می شود و مفاصل انگشتان پا را تحت تاثیر قرار می دهد. افزایش سطح اسید اوریک نشان دهنده این است که بدن شما در حد مطلوب خود عمل نکرده و قادر به حذف اسید اوریک از بدن شما نمی‌باشد با این حال، آب سیب زمینی خام می تواند به این مشکل کمک کند. این محصول می تواند اسید اوریک را از بدن شما تجزیه و تحلیل و خارج کند. مصرف یک لیوان آب سیب زمینی خام در اول صبح برای کسانی که از نقرس رنج می برند بسیار توصیه می شود.

خواص سیب زمینی مفید برای التهاب مفاصل

مضرات سیب زمینی

یک فنجان از این محصول تأثیری مشابه ای با یک قوطی نوشابه یا یک مشت لوبیا ژله ای روی قند خون دارد. افرادی که مصرف سیب زمینی سرخ کرده و پخته یا پوره شده خود را افزایش دادند در طول زمان وزن بیشتری اضافه کردند. مطالعه طولانی مدت نشان داد که مصرف زیاد این محصول به صورت سرخ شده با خطر بیشتر دیابت در زنان مرتبط بوده و جایگزین سیب زمینی با غلات کامل می تواند خطر دیابت را کاهش دهد.

سوالات متداول

آیا سیب زمینی منبع خوبی برای پروتئین است؟
سیب زمینی منبع خوبی از پروتئین نیست. در واقع، سیب زمینی حاوی مقدار کمی پروتئین است و بیشتر از کربوهیدرات و فیبر است.

آیا خوردن سیب زمینی در شب برای سلامتی مضر است؟
خوردن سیب زمینی در شب برای سلامتی مضر نیست و تأثیری بر سلامتی ندارد، اما بهتر است در مصرف سیب زمینی و هر نوع غذای دیگری، میان وعده‌های منظمی را رعایت کرده و در حد مصرف معمول خود باشید.

راه های جلوگیری از سبز شدن سیب زمینی چیست؟
این محصول اگر به درستی نگهداری نشود، سولانین تولید می‌کند. در نتیجه نگهداری مناسب این محصول کمک شایانی به سبز نشدن آن می‌کند.

سخن پایانی

بازرگانی آرتا عرضه کننده انواع سیب زمینی های باکیفیت به بازار های داخلی و خارجی می باشد. جهت اطلاع بیشتر و مشاوره میتوانید از طریق راه ارتباطی زیر با کارشناسان فروش ما تماس بگیرید.

شماره موبایل: ۰۹۱۴۷۰۷۱۷۲۰

پست الکترونیکی: Info@artapotato.com

آدرس وب سایت: artapotato.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *